Poznáváme svět kolem nás - naše první krůčky při objevování světa
- Cílem je formování osobnosti dítěte
- Zajištění základních podmínek péče o dítě
- Rozvoj schopností dítěte a jeho kulturních a hygienických návyků přiměřených věku
Výtvarná výchova
Cílem výtvarné výchovy je rozvoj spontánní tvořivosti dětí, vyvolání jejich radosti a spokojenosti při malování, kreslení, modelování. Rozvíjí fantazii a kreativitu dětí. Prostřednictvím výtvarné činnosti děti zkoumají svět. Výtvarná činnost se zaměřuje na individualitu každého dítěte a jeho osobní projev.
Tělesná výchova
Cílem tělesné výchovy je rozvíjení přirozených pohybových činností jako jsou: chůze, běh, lezení, skok a házení. Působí na citový a morální vývoj dítěte a na vývoj sociálních vztahů. Rozvíjí zejména samostatnost, odvahu, vytrvalost, zodpovědnost a disciplínu.
Hudební výchova
Cílem hudební výchovy je rozvíjet v dětech hudební, rytmické a estetické cítění, formou zpívání dětských písní a popěvků, používáním jednoduchých hudebních nástrojů, rytmických pohybů a dětských rýmovaček a říkadel. Dalším cílem je probouzet v dětech přirozenou radost ze zpívání, poslouchání, učení se rýmovaček, říkadel a navozovat tím u nich pocit pohody.
Pracovní výchova
Pracovní výchova je zaměřena na rozvoj manipulačních dovedností – jemná motorika a na rozvoj sebeobsluhy, hygienických a sociálních návyků. Důležité je, aby všechny činnosti byly rozvíjeny formou záměrné či volně řízené hry, nikoliv pracovními úkoly.
Rozumová výchova
Rozumová výchova je zaměřena na rozvíjení poznávacích procesů a řečových schopností dítěte. Základním zdrojem poznání malého dítěte je rozvíjející se smyslové vnímání, zlepšující se rozlišovací schopnosti v oblasti vnímání zrakového, sluchového a hmatového. Cílem rozumové výchovy je vést děti k navazování kontaktů mezi sebou – vzájemné seznamování dětí a pečující osoby. Pomoc dětem i jejich rodičům orientovat se v novém prostředí.